Hej Stefan. Flyttade din tråd hit (den andra kategorin handlar om själva Internet-forumets tekniska funktion).
Det finns en mycket bra artikel på engelska om att använda EFT för att förbättra sömnen och sömnkvaliteten, den är skriven av Carol Look (EFT-Master). Länk till det hittar du
här.Så som jag ser på sömnsvårigheter så är det framför allt ett resultat av andra saker i livet som stressar oss. Därför kan det vara bra att titta ordentligt på vilka saker i vår vardag och livs-situation just nu som är mest stressande för oss och sen applicera EFT för att minska stressen kring dem. För att kunna ge exempel på fraser att använda i sån situation behövs jag veta lite mer specifikt vad som är stressande just nu i ditt liv

Jag har nyss skrivit ett blogginlägg om att välja ord när man gör EFT så den kan du läsa och kanske få lite uppslag:
http://www.eftcoaching.se/blogg/2010/03/02/vad-ska-jag-saga-da-att-valja-ord-nar-du-gor-eft/Ett sätt att lättare komma till ro på kvällen för att kunna somna är att sätta sig upp och göra EFT i sängen precis när man går och lägger sig för att sova. Då kan man använda EFT för att mildra de känslor, tankar och kropps-spänningar som gör att det blir svårt att somna. T.ex kanske du har upplevelsen att tankarna bara snurrar runt i huvudet på dig, då kan du göra EFT på det med följande set-up och fokusfras.
Set-up (handkanten)Fastän tankarna snurrar så fasligt fort över allt som hänger över mig just nu så accepterar jag mig själv helt och fullt (x3)
Här kan det också vara bra att sätta in ett val eller en möjlighet i set-up frasen
t.ex.
Fastän tankarna snurrar så fort kring allt jag har att göra just nu så öppnar jag mig för möjligheten att somna i lugn och ro.
(Detta sättet att formulera sig kommer från Patricia Carringtons - Choices Method, det är en vidare utveckling av standard set-up frasen som jag verkligen kan rekommendera, mer om hennes tankar och arbete finns att läsa
här)
Fokusfraser (innanför ögonbrynet, utanför ögat, under ögat, under näsan osv...) tankarna snurrar så fort
jag har så mycket att göra
osv...
Gör sedan detta kring allt du kan känna in i kroppen inför insomningen, som oro för att inte kunna somna, spänningar i kroppen osv...
Hoppas detta kan hjälpa dig en bit på väg, blir spännande att höra hur det går för dig.
Välkommen hit också!
Vårsol.
Jonathan